zaterdag 29 februari 2020

Boeken verslonden in februari





Het volgende verplichte boek voor de les Creatief Schrijven is "Een Stralende Toekomst" van Rebecca Makkai. Vergelijkbaar met "Een Klein Leven" van Hanya Yanagihara maar minder miserabel, met personages waarmee je makkelijker kan identificeren.





Het tweede boek over Prosper Redding, "The Last Life of Prince Alastor" van Alexandra Bracken, boet wat in aan kwaliteit maar het blijft een tof avontuur met boeiende personages. Een beetje chaotisch hier en daar.





Tussendoor heb ik ook nog "De Waanzinnige Boomhut van 65 Verdiepingen" (het tijdreis-aspect was wel een meerwaarde) en "78 verdiepingen" (opnieuw een iets ander concept, met meer conflict) gelezen, en het eerste boek van Ulysses Moore, "Het Geheim van Villa Argo" (een boeiend jeugdverhaal dat me deed denken aan "De Vijf" van Enid Blyton), omdat ik altijd wel benieuwd ben welke verhalen mijn zoontje weten te bekoren.




Maar het beste boek deze maand was wel "The Storied Life of A.J. Fikry" van Gabrielle Zevin. Een echte revelatie, geen idee waarom ik het boek zo lang heb laten liggen.  Als je van boeken houdt, dan moet je dit exemplaar zeker lezen, want op dit moment zou het zelfs mijn nummer één van 2020 kunnen worden. Het is een lief verhaal over de eigenaar van een boekenwinkel wiens leven drastisch verandert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten