maandag 3 mei 2021

Vader-zoon Harry Potter-vrijgezellenfeest

Ik heb een fantastische zoon. In normale omstandigheden zegt elke vader dat wel. Maar de mijne is echt speciaal. 

Hij is ondertussen 10 jaar en overtuigd dat hij op zijn volgende verjaardag een brief van Zweinstein zal krijgen. We speelden vroeger al wat Harry Potter-Playstationspelletjes. We hebben de eerste vier films gekeken naarmate hij oud genoeg werd. Het eerste boek heb ik voorgelezen en toen het een paar weken geleden uit was, is hij zelf aan het tweede begonnen. Ondertussen is hij al goed gevorderd in het vierde.

Hij wou voor mij een vrijgezellenfeestje organiseren. Als het weer ons beter gezind was geweest, zoals vorig jaar rond deze tijd, hadden we waarschijnlijk de nacht in een tent in de tuin doorgebracht, na een picknick in het gras en een marshmallow-kampvuur. Nu bleven we in het huis, en ik werd eerst opgesloten in de badkamer. Daar moest ik enkele Harry Potter-quizvragen oplossen en letters uit de antwoorden gebruiken om het toverwoord te vinden waarmee ik de deur weer open kreeg. 

Ondertussen zette hij beneden de TV klaar met een verrassing: de vijfde film, "Harry Potter en de Orde van de Feniks". Op de salontafel lag de volledige stock van Zacharinus Zoetwarenhuis uitgestald. Smekkies In Alle Smaken, Vampierentanden, Basiliskjes, Tuinkabouters, Wormstaartjes, zelfs Keutels van Pluisje. Met al deze lekkere snoepjes en een grote fles kinderchampagne binnen handbereik, keken we de film.

Daarna speelden we "Harry Potter en de Vuurbeker" op de Playstation 2. Vorige keer waren we tot aan de tweede opdracht in het tovenaarstoernooi geraakt. Toen werd het te moeilijk en zijn we gestopt. Omdat we nu niet meer wisten hoe de bediening werkte, zijn we maar een nieuw spel gestart.

Opeens ging de deurbel. Daar bracht een koerier een vooraf bestelde frietjesmaaltijd waar ik helemaal niets van wist, met een pintje voor mij en een frisdrank voor hem. Die aten we lekker op in de zetel bij de spontaan gekozen film "Finding 'Ohana". Een soort Hawaïaanse "Goonies", zelfs met een gastrol van Ke Huy Quan, over een schattenjacht.

Het was een toffe zaterdagnamiddag en -avond, een perfect vader-zoon vrijgezellenfeestje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten