maandag 2 december 2019

Boeken verslonden in november


Je hebt het misschien al gemerkt: vanaf deze maand splits ik mijn besprekingen op per boek. Ik merkte dat het maandelijks overzicht soms wel heel lang kon zijn, te lang voor de meeste mensen om volledig te lezen. Ik post nog steeds een overzicht op het einde van elke maand, dat dan doorlinkt naar de apart besprekingen.

"Bridge of Clay" van Markus Zusak kreeg van mij 5 sterren en een voorlopig eerste plaats in mijn top tien van 2019. De podiumplaatsen worden misschien nog herbekeken eind december, omdat de boeken in kwestie toch wel heel dicht bij elkaar liggen.


Tussendoor heb ik deze maand nog twee boeken herlezen, "Een Ongewoon Huwelijk" van Tayari Jones voor de les Creatief Schrijven, en "Zomerlicht, en dan komt de nacht" van Jón Kalman Stefánsson voor de leesclub van de bibliotheek van Genk.

In november heeft Dean Koontz zes korte ebooks uitgebracht bij Amazon, over het personage Nameless. In mijn ogen een interessante mix van Odd Thomas en Jane Hawk die je doet snakken naar meer.


Acht jaar na "The Night Circus" verschijnt "The Starless Sea" van Erin Morgenstern. Zo mogelijk zit er nog veel meer magie in dit boek, maar spijtig genoeg is het minder vatbaar. Het is wel een intrigerend verhaal over boeken, verhalen in het algemeen, over een doel zoeken in het leven. Als ik meteen weet dat ik een boek een tweede keer wil lezen, krijgt het 5 sterren van mij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten