zondag 6 december 2015

Sinterklaas met anticlimax


De bedoeling van deze blog was over leuke dingen te schrijven. Maar het leven is niet altijd leuk. Het leven is soms zelf pure ellende. Ik kan het negeren, alleen de positieve kant laten zien, als een soort marketingstunt. Of ik kan het gewoon vertellen zoals het is.

Normaal gezien zou ik vandaag met Daan van zijn Sinterklaascadeau's genieten bij mijn ouders. Enkele ziektekiemen (virussen, bacteriën, nog geen idee van welke soort ze precies zijn, morgenvroeg hebben we een afspraak bij dokter Anne) bedorven de pret. Daan heeft hoge koorts, ligt de hele tijd in de zetel, houdt met moeite zijn eten binnen, en alle koortswerende middelen komen er meteen terug uit.

Eventjes was er een herstelling in zicht. Hij heeft toch nog eventjes fijn kunnen spelen met Geestenjacht: een groen skelet projecteert met ronddraaiend hoofd spoken en vleermuizen op de muren, die je met een futuristisch vuurwapen dan moet neerschieten.

Daarna heeft Daan nog meegeholpen een puzzel te maken van 260 stukjes, van Tinkerbel en haar elvenvriendinnetjes. De rand had hij in een wip in elkaar. Daarna sloeg de vermoeidheid terug toe en kroop hij terug in de zetel, terwijl de rest van de familie (papa, moeke, voke, tante en nonkel) de puzzel verder afwerkte.

Om half vier zijn we toch maar terug naar huis gereden. Daan zat in de auto met open mond en ogen uit focus, precies klaar om bewusteloos te vallen. Ik drukte het gaspedaal wat verder in en maakte dat we thuis waren. Onderweg zag ik dat hij in slaap gevallen was, en ik haalde opgelucht adem toen ik hem tenminste nog hoorde snurken.

Thuisgekomen werd hij wakker en kon hij op eigen houtje naar boven stappen. We hebben nog heel eventjes Lego Jurassic World proberen te spelen, het cadeautje waar hij het meeste naar heeft uitgekeken, maar Daan kon zich niet concentreren en gaf het snel op.

Ondertussen heeft hij een (bijna) banaan op, van zijn sandwich nam hij slechts één hap. De poging nogmaals een koortswerend middel te geven, is weer mislukt.

Van wat een leuke dag moest zijn, is dus niets van in huis gekomen. Positief blijven: gelukkig heeft Daan gisteren wél van zijn Sinterklaascadeau's kunnen genieten, bij zijn mama thuis. Alleen spijtig dat ik het zelf niet heb kunnen meemaken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten