donderdag 20 augustus 2020

Boeken gesmolten - ik bedoel verslonden in augustus



"Vissen op zalm in Jemen" van Paul Torday was het eerste boek van augustus. Een verhaal dat als waargebeurd wordt voorgesteld aan de hand van e-mails, dagboekfragmenten, verhoorverslagen etc. Een geweldig en heel toegankelijk boek over hoop, vertrouwen, liefde, geloof, principes, vissen en zand.

 

 

"Dief van de Tijd" van John Boyne kwam daarna. Een goed boek maar toch wat teleurstellend als je weet hoe fantastisch John Boyne normaal gezien schrijft. Over het leven van een 256-jarige Fransman die zijn plekje op de wereld zoekt.

 

Daarnaast las ik ook nog "Alles is Breekbaar" van Neil Gaiman. Daar heb ik geen aparte review over geschreven, omdat het een collectie is van kortverhalen en gedichten die niet allemaal bij me in de smaak vielen. Een paar goede verhaaltjes maar in het algemeen niet zo geweldig. Misschien als ik wat meer andere boeken van Gaiman had gelezen, en meer vertrouwd was met zijn stijl, dat ik er meer uit gehaald had. Veel van deze verhalen leken onvolledig, alsof ze te vroeg eindigden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten