woensdag 24 oktober 2018

Een nieuwe job


In het voorjaar deed ik mee aan een examen bij provincie Limburg voor administratief medewerker. Het schriftelijk examen ging door in de Limburghal in Genk. Lange rijen tafels, even lange reeksen vragen, een oorspronkelijk praktische proef op de computer die we nu op papier moesten oplossen. Het was niet simpel.

Daarna een sollicitatiegesprek op het provinciehuis in Hasselt. Een goedgezinde jury die me toelachte en eerder geïnteresseerd was in de werking van het Proefbedrijf dan in mijn persoonlijke vaardigheden en competenties.

Het duurde tot na de zomermaanden tot ik te horen gekregen dat ik ben geslaagd. Ze hebben me een positie op het PLOT aangeboden - dat is de afkorting van Provincie Limburg Opleiding en Training in Zwartberg - en specifiek bij de politieschool. Dat zou me per dag 100 km en per week een halve brandstoftank uitsparen. Ik ben daar op bezoek gegaan en de job en de mensen staan me wel aan, dus ik ga op hun aanbod in. 

Mijn privéleven heeft me met de jaren steeds dieper Limburg ingetrokken, het was een kwestie van tijd tot ik dit ook beroepsmatig zou doen. Een opportuniteit dichter bij huis kon ik niet laten liggen.

29 november is mijn laatste werkdag op het Proefbedrijf in Geel, en 3 december mijn eerste op het PLOT. 

Deze beslissing neem ik met een zwaar hart. Ik heb meer dan 17 jaar voor provincie Antwerpen gewerkt. Eerst twee jaar op de Provinciale Dienst voor Land- en Tuinbouw in Sint-Katelijne-Waver, daarna op het Proefbedrijf Pluimveehouderij in Geel. Ik doe het werk op het Proefbedrijf nog steeds heel graag. Een gevarieerde jobinhoud de naam polyvalent meer dan waardig. Toffe collega’s, zowel hier als doorheen alle provinciale departementen en diensten. Maar vroeg opstaan en lange autoritten beginnen fysiek door te wegen, en de verhoogde brandstofprijzen leggen ook al een extra belasting op de dagelijkse verplaatsingen. Het was dus nodig om eens goed en lang na te denken. En dus uiteindelijk afscheid te nemen.

Bedankt aan al mijn collega's voor de fijne, drukke, hectische, stormachtige, gezellige, grappige, en vooral gevarieerde jaren op het Proefbedrijf en bij provincie Antwerpen als geheel!

2 opmerkingen: