vrijdag 25 november 2016

Recensie "Harry Potter and the Cursed Child" - J.K. Rowling

* * *
Toen het script van “Harry Potter and the Cursed Child” uitkwam in boekvorm, was ik eerst argwanend. Ik dacht dat het een simpel middel was om er snel extra geld uit te slaan. Ik stond dus niet vooraan in de rij bij de boekhandel. Pas toen ik na een tijdje enkele positieve reacties hoorde, ben ik bezweken en heb ik het boek gekocht. En de reacties die ik heb gehoord, klopten wel. 

Het is uiteraard een script en geen roman. Het merendeel van de tekst bestaat uit dialogen, maar alle stemmen van de personages zijn nog steeds herkenbaar en je komt meteen terug in de bekende sfeer van het Harry Potter universum. Sommige stukken van de dialogen kun je wel beter horen dan lezen; op papier komt niet alles tot z’n recht omdat er gewoon intonatie en gezichtsuitdrukkingen bij te pas moeten komen. 

Qua verhaal werd ik niet van m’n sokken geblazen. Ik moest de hele tijd denken aan de “Back To The Future” films; een beetje onvermijdelijk als je een verhaal over tijdreizen onder je neus krijgt. Het verhaal draait om een poging van de kinderen van Harry en Draco om de moord op Cedric Diggory/Carlo Kannewasser te voorkomen, waar uiteraard allerlei dingen mislopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten