zaterdag 27 augustus 2016

Verrassing uit de bib


Op zaterdag moesten de uitgeleende voorleesboekjes en DVD's terug naar de bib. Ik had ze al een keer verlengd, dus nu was er geen ontkomen meer aan. Geen probleem, op mijn vrije zaterdag ga ik meestal toch 's morgens een terrasje doen bij Bar Bib, het café langs de bibliotheek. De laatste weken doe ik dat te voet: een klein uurtje wandelen vanaf mijn appartement. Kwestie van toch iets aan de conditie te doen (want tijdens mijn vakantie in Oostenrijk vorige maand bleek die niet veel soeps ...)

Deze zaterdag was mijn zoontje Daan nog niet bij mij. Een goede gelegenheid voor de papa om de kennis van de smaak van zijn zoon nog eens op de proef te stellen, en zelf wat nieuwe dingen uit te kiezen.

Allereerst de DVD's. Een Disneyklassieker mag niet ontbreken, en ik koos voor "Robin Hood", omdat ik daar ook een voorleesboekje van heb waar Daan regelmatig naar vraagt. Overlaatst was "Stuart Little 2" op TV, en Daan bleek die geweldig te vinden. Dus dacht ik, wat voor gelijkaardige films bestaan er nog? "De Smurfen" heeft hij al gezien, dus daarna kwam ik op "Garfield". Dat is misschien wel het proberen waard. De animatiefilms van Dreamworks zijn tegenwoordig ook wel een grote hit bij Daan, dus tijd om de volgende in de reeks uit te testen: "Megamind". Ik weet dat ik die zelf best grappig vond. Benieuwd wat Daan er van vind. "Mr. Peabody & Sherman" heb ik gekozen omdat ik er veel goede dingen van heb gehoord, maar ik heb hem zelf nog niet gezien. Dat wordt dus voor ons beide een verrassing. En als laatste dacht ik eens iets compleet anders mee te nemen, "The Pirates". Ooit een trailer van gezien, zag er best hilarisch uit, maar ik twijfel of Daan er al oud genoeg voor is. Maar, wie niet waagt, niet wint. Of zoiets.

Dan op naar de voorleesboekjes! Een nieuw boekje van Elmer de kleurtjesolifant, want dat is bijna een gevestigde waarde in ons huishouden. Toen zag ik een boekje met een personage dat ook Daan heet, dus daar twijfelde ik niet over. "De koe die in een boom klom" lijkt me een absurd verhaaltje waar ik gewoon zelf nieuwsgierig naar ben. En om er toch nog iets vrolijks en luchtigs bij te doen, leek "Millie Duizendvoet" me wel kleurrijk en grappig genoeg. Morgenavond slaapt Daan terug hier, dan zullen we eens kijken wat hij er van vindt.

Toen ik alles langs de scanner haalde, zag ik opeens dat ik nog een DVD thuis had liggen! "Monsters University" was ik vanmorgen inderdaad niet tegengekomen toen ik het stapeltje meenam. Na eerst nog iets gedronken te hebben op het terras, begon ik aan de wandeling terug naar huis langs de Stiemerbeek. In mijn appartement keek ik in de kast, maar Mike en Sully waren nergens te zien. Toen bekeek ik het stapeltje met onze eigen DVD's eens goed. En ja hoor, helemaal onderaan zat het monsterduo verstopt! Je zou bijna denken dat Daan die daar zelf had verborgen zodat ik hem niet mee terug naar de bib zou nemen. Maar de film kan er evengoed per ongeluk verzeild zijn geraakt. Deze keer nam ik toch maar de auto naar het centrum. Twintig minuutjes i.p.v. twee uur, en zo kan ik nog een rustige namiddag chillen in de zetel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten